Først må du gå i tenkeboksen og virkelig overbevise deg selv om at du har nødvendig motivasjon til å gå ‘all-in’. Det er to veldig viktige ting du må fokusere på innledningsvis; kjenner jeg noen som vil bli med på bedriftsetableringen OG har jeg nok kandidater i nettverket mitt på f.eks. LinkedIn for å nå kritisk masse?

HVORDAN?

  • Det er to ting som er kritisk før du starter prosessen med å etablere din egen rekrutteringsbedrift (utover din egen motivasjon):
    A. Et solid nettverk av kandidater som er lojale mot deg og som du kjenner godt fra tidligere oppdrag. Du bør ha et mål å omsette min. 2 kandidater hver måned.
    B. Dyktige, profesjonelle folk som vil bli med deg på reisen og som du kan stole på 100%. Viktig å ha et godt, sammensveiset team og en høy grad av tillit.

  • Bedriftsetableringen er en formalitet som begynner med at dere har et stiftelsesmøte hvor dere også blir enige om vedtekter, samt aksjekapital som skal innbetales og bekreftes av bank. Her gjelder det å ha tunga rett i munnen og dokumentere alt korrekt, før innsendelse til Brønnøysundregistrene. Registreringen tar 2-3 uker før dere mottar organisasjonsnummeret.

  • Det finnes allerede noen ferdige bedriftsprofiler for ulike markedssegment som vi har utarbeidet pre-pandemien, samt tilsvarende hjemmesider som dere kjapt kan overta. Dersom disse ikke er egnet bygger vi helt nye sider og utformer ny logo/bedriftsprofil. Uansett leverer vi alltid skreddersøm tilpasset det enkelte behov, samt konsultativ støtte hele tiden underveis.

  • CRM- og intervjuverktøy er grunnleggende og særdeles viktig. Fortsett gjerne med intervjumetodikk og rutiner dere kjenner godt fra før. Vi anbefaler også passende CRM verktøy dersom det er ønskelig, samt hjelper til med oppsett (evt. admin.) og abbo på MS Office inkl. Teams.

  • Vi hjelper til med utforming av forretningsmodellen, samt budsjett for de tre første årene. Viktig å bruke god tid og mye ressurser på akkurat denne biten slik at selve fundamentet i bedriften er særdeles godt forankret.